lørdag den 7. september 2013

Første fodbold kamp!

Nu er der gået en uge siden sidst og jeg haar oplevet så meget siden sidst.

Labordayeekenden tilbragte vi i tennessee i en lille hytte på toppen af et bjerg. Første dag tog vi på riverrafting, og næste dag tog vi ud til de her kæmpe svævebaner, det var dog kun Janine og jeg der turde at begive os ud på dem. Ligeså snart Michael, Jessica og Matthew så hvor store og høje de var bakkede de ud, mens vi besluttede os for bare at kaste os ud i det. Og jeg må sige at jeg godt nok var en lille smule nervøs i starten, der var syve svævebaner, som var op til 180 meter oppe i luften og op til 1 km. lange. 
Da vi er på vej op til svævebanerne, begynder det at trække op til uvejr, men vi stasede på at det ville passere os. Ligeså snart den første person blev sendt ud på svævebanen, begyndte det at sile ned, jeg har virkelig aldrig set så meget regn i mit liv. Nede på jorden kunne man se kæmpe floder af vand danne sig og vælte ned ad bjerget. Det var så koldt og alt var helt gennemblødt også vores sko. Guiderne fortalte så at hvis det begyndte at lyne, ville de aflyse turen, da vi kunne ske at blive ramt af lyn, og så kunne vi komme igen en anden dag gratis. På det tidsunkt tordnede det, så jeg stod bare og tænkte: altså når det tordner betyder det jo lyn.... men de nåde så heldigvis at aflyse turen, inden jeg blev sendt afsted over på den anden side af bjerget i lyn, torden og regn. 
Vi endte så med at tage afsted dagen efter tidligt om morgenen lige ved solopgang og det var uden tvivl den smukkeste udsigt jeg har set i mit liv, det var helt fantastisk. Vi har dog ingen billeder, da man ikke måtte have noget med op på svævebanen.
Dagen efter tog vi ud til tennessees national park, fr at vandre, se på vandfald og måske støde ind i en sort bjørn, man ved jo aldrig, hvad der kan ske her ovre i det fremmede land.

Riverrafting




Zip Lining

Et billede, hvor jeg ser ekstremt gigantisk ud ifht. familien...

Riverrafting


Da labordayweekenden var ovre, så var det tilbage til skolen - hvor jeg stadig sidder i en dejlig lænestol. Min engelsk lærer spurgte mig så, om jeg kunne tænke mig at rykke til en honors klasse i engelsk, da hun syntes mit niveau i engelsk var for højt til standart klassen. Jeg valgte dog at sige nej, da jeg ikke har tænkt mig at lave mere skolearbejde end højest nødvendigt.

Derudver har jeg været til min første High School fodbold kamp, jeg må dog indrømme, at det ikke var min egen skoles hold jeg var ude for at se, derimod vores største rival, ups ups. Men det var ihvertfald rigtig hyggeligt, jeg blev inviteret af en af de andre udvekslingsstudenter som går på rivalskolen og mødte en masse søde mennesker. I starten forsøgte jeg at følge med i kampen, forstå den og fik forklaret reglerne af drengene jeg stod med, men gav hurtigt op. Det hele går alligevel mest ud på bare at snakke med de andre der er der og så bare heppe, når alle de andre hepper. 
Jeg fandt ud af at efter fodboldkampen, tager de fleste ud og spiser et eller andet med deres venner, og jeg blev også inviteret til både waffle house, yogurt world og en eller anden bar. Jeg kunne dog ikke tage med, da det ikke var aftalen med mine værtsforældre. Jeg fortalte dem dog da jeg kom hjem, at det var det, de fleste gjorde efter, så jeg får nok lov at tage med næste gang. 
Men hvis nogen på min skole finder ud af jeg har været til rivalskolens fodboldkamp.. så er det spændende at se hvad der sker. Specielt nu, hvor jeg er blevet venner med en del af dem, og er blevet inviteret til alle deres hjemmekampe.


Tyler, Saman, Joseph, Maria, Carlos og Mig.

I dag har jeg så været til noget der hedder Yellow Daisy Festival, hvilket jeg stadig ikke er helt klar over hvad er, men man kan vel beskrive det ligesom et kræmmermarked. Det er bare en masse boder (og når jeg siger en masse, mener jeg så mange, at man ikke engang kan nå at se dem alle, selvom man er der hele dagen lang) lidt musik og noget mad. Det var rigtig hyggeligt, og jeg fik købt en gave til Matthew, der snart har fødselsdag. Senere i dag tager jeg så til poolen med nabodrengen, som bliver hjemmeskolet, men han har tilbudt at tage mig med og køre mig til min egen skoles fodbold kampe, så det er perfekt.

I morgen skal jeg til Six Flags med en ven fra skolen, hvilket er en kæmpe stor forlystelsespark her i Atlanta. Det skal nok også blive rigtig fedt, og specielt fordi vi tager derhen tidligt så alle folk vil være i kirke eller til Yellow Daisy Festival. Tirsdag venter koncerten, og de næste par dage shopping med alle de piger jeg er blevet venner med. Det kan kun blive godt!

Vi ses igen snart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar