torsdag den 29. august 2013

Skolestart, sport og meget mere

Nu er det ved at være et stykke tid siden at jeg opdaterede bloggen sidst, men nu er det vist ved at være på tide..

Der er sket så mange ting siden sidst, så jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte. Jeg vil prøve at gøre det kort, da det ellers vil blive for uoverskueligt.
Jeg startede på skolen for to uger siden og den er helt fantastisk. Jeg var rimeligt nervøs for at jeg ville fare vild den første dag, men det viste sig at jeg slet ikke behøvede at bekymre mig om det. Ligeså snart man fortæller folk at man er udvekslingsstudent, går de helt amok, og man bliver lige 50 gange så populær. Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Så efter hver klasse var der altid nogle som tilbød at gå med mig til min næste klasse, hvilket jeg ikke sagde nej tak til. De første dage gik rigtig godt, og flere folk spurgte om jeg ville spise frokost med dem, men nu har jeg fundet mine faste "lunch-buddies" som de kalder det. 
Skolen er præcis som på film, lange gange med skabe langs alle væggene, kæmpe spisesal, teater og diverse sportsfaciliteter. 
Klarer mig fint i skolen, og har de højeste gennemsnit i to klasser :))) En af klasserne er Amerikansk historie, og min lærer i den klasse er mega cool, den person der får den højeste krakter, får lov at sidde i sådan en læne stol han har. Det er sygt luksus. Og der sidder jeg :))




Flere af pigerne har et crush på min historie lærer, så hver morgen er der en kæmpe flok piger der giver ham morgenmad. Det er så sjovt.

Jeg har valgt at melde mig til en sport der hedder cross country. Det er en rigtig fin sport der passer til alle, det handler bare om at løbe. Der er både rigtig rigtig gode løbere på holdet og mindre gode. Jeg er startet stille ud, og klarer mig egentlig meget godt i forhold til at jeg aldrig har løbet før. Og vi har træning hver dag efter skole, så kommer i god form. Har mit første ræs på næste søndag, så håber det kommer til at gå godt.
Derudover går jeg til german-club, hvilket er en vildt hyggeligt klub som ikke har en pind med tyskland og gøre, vi spiser bare tysk mad og snakker sammen. Og så holder vi oktoberfest osv.
Jeg er også med i en klub der hedder SGA (student government associations) hvilket er en klub, hvor man er med til at bestemme og planlægge hvad der skal ske på skolen. Det er den største klub, vi er omkring 500, men det er rigtig hyggeligt.
Når jeg har en klub er det altid efter skole, hvilket betyder jeg ikke kan komme til cross country træningen, så derfor skal jeg løbe efter klubben, der er ingen vej udenom.

Jeg er faldet rigtig godt til på skolen og har fået en masse venner. Har været til koncert hs en af mine veninders far, hvilket var rigtig hyggeligt. Her mødte vi en duo, som vi er 100 procent sikre på kan blive superstjerner, de var så kære.

Mariza, mig, claire, ukendt superstjerne, cece og ukendt superstjerne#2

Derudover har jeg været til poolparty, fødselsdag og meget andet. Turen har været fuld af oplevelser indtil videre og alt er så fedt. Jeg har også været på chick-fil-a med alle de andre udvekslingsstudenter hvilket var super hyggeligt.


Den her weekend skal vi til tennessee, fordi det er laborday weekend, så det skal nok blive godt og afslappende. Derudover skal jeg snart til koncert med en ven fra skolen og hans familie. Og det er ikke en hvilken som helst koncert. Koncerten bliver spillet i centennial park og var udsolgt før den overhovedet blev offentliggjordt, og bandet er ligeså så kendt og stort som justin bieber, men bedre. Det hedder munford and sons, og hver gang jeg fortæller nogen at jeg skal til koncert med dem, begynder de at skrige, de flipper totalt ud. Men jeg skal ikke være inde i parken, jeg skal op på taget af en stor bygning der ligger ved siden af, og så bliver der serveret middag og alt muligt fint, og måske kommer der en kendt eller to :)) Så det bliver vildt fedt, alle fortæller mig ihvertfald at det nok bliver en af mine bedste oplevelser herovre, så er vildt spændt! Deruover er jeg også blevet inviteret til homecoming selvom der er 2 måneder til, så det er lidt sjovt.   

Der er sikkert noget jeg har glemt at skrive, men det må jeg så tilføje en anden gang. Har nu fået bloggen ned på min mobil også så jeg kan skrive flere korte indlæg istedet for en masse lange :)

See you








Ingen kommentarer:

Send en kommentar