mandag den 5. august 2013

Er som en del af familien

Nu er det ved at være en uge siden, jeg forlod NY for at drage videre til min værtsfamilie og alt er gået rigtig godt.

De to dage jeg tilbragte i NY føltes som flere uger og samtidig som få timer. Jeg oplevede så meget på så kort tid. 
Da vi ankom den første dag var jeg virkelig træt, jeg havde rejst i over 24 timer på det tidspunkt uden at have fået meget søvn. Men næste dag var jeg frisk igen og klar på at opleve manhatten sammen med den lille gruppe på 12 personer, jeg rejste med. 

Det foregik sådan at vi havde en bus og en guide som kørte os rundt på hele manhatten i løbet af de to dage vi var der. Når vi skulle ud at se tingene, gik guiden med og der skulle man bare følge med, for han var en lille men ekstremt hurtigt mand.
Som sagt fik vi set s
å meget på de to dage, så meget at jeg faktisk ikke kan huske det hele, men her er nogle af de ting vi så:

- Times Square
- 5th avenue - gaden med alle butikkerne ;)
- Chinatown
- Little Italy
- Central Park
- The statue of Liberty
- Soho
- Noho 
- Wall street
- De nye World Trade Center bygninger
- Rockefeller Center
- Brooklyn
- Greenwich Village
- Grand Central Station
Og meget mere.. 

Da den guidede tur var færdig fik vi 5 timer for os selv, hvor vi kunne gøre lige hvad vi havde lyst til. Jeg fulgtes med 2 piger fra danmark (Malene og Eline) og vi kunne hurtigt få de 5 timer til at gå! Vi fik ihvertfald set og oplevet en masse af New York. Indefra. I buttikerne.. ;)

Times Square (Malene, Eline og Mig)

Hele gruppen foran statuen af George Washington på Wallstreet

På besøg i China Twn, mødte vi lige disse "søde" levende frøer


På restaurant i Little Italy (Malene og Eline) - Efter at have taget billeder af hinanden, begyndte tjenerne at tage billeder af os på deres telefoner.. lidt sært måske

På en båd til Staten Island sejlede vi lige forbi friheds gudinden (Eline, Malene og mig)

En skulptur af Alice i Eventyr Land i Central Park

Spiser på Joes Pizza, det sted hvor spiderman blev optaget (Eline og Mig)

Grand Central Station (Mig og Eline)

Hele gruppen foran Manhatten 

Dereftrer gik turen til Atlanta lufthavn. Jeg var rimelig nervøs over at skulle møde familien. Jeg tror først, det var der, det begyndte at gå op for mig. Jeg spekulerede meget på hvordan jeg skulle hilse på dem. Skulle jeg give dem hånden, kramme dem eller noget helt tredje? Men det viste sig at jeg slet ikke havde behøvet at bekymre mig om det, lige da jeg så dem var jeg som en del af familien g jeg fik et kæmpe kram af dem alle.
De 2 børn Jessica på 11 og Matthew på 5 var meget generte i starten, men det er gået over nu. Det er 2 børn med virkelig meget energi! 
Pigen på 11 deler jeg værelse med, det går fint, men er meget anderledes end det jeg er vant til.

Nu er der snart gået en uge, og det har været en uge fuld af oplevelser. Tror aldrig jeg har haft så travlt før i mit liv. De første dage gik med at handle ind, og finde alle de ting jeg havde brug for, hvilket var en større opgave. Derefter brugte jeg en heeel dag på at få udfylde nogle papirer ved lægen, som min high school skulle bruge. Derudover har jeg købt en iPhone, som jeg har ventet på i et helt år! :D
Jeg har besøgt vejens pool, besteget et gjerg, været i et vandland kaldt: White Water og meget mere. 
Og i går holdte jeg så en lille fest, for alle de teenagere der bor i mit kvarter og skal gå på min skole. De var alle rigtig søde og jeg er blevet inviteret til tonsvis af ting. Housechurch, ud at se fyrværkeri, spise japansk, besøge en hestefarm, til koncert og i morges var jeg henne og spise morgenmad ved en pige, som starter på samme årgang som mig og også er ny på min high school. 

Poolen der tilhører vores vej
Stone Mountain - Bjerget vi klatrede op ad

I dag har jeg været henne på min high school for første gang. Den er såååå stoooor! Er 100 på at jeg farer vild første dag..
Anyway, det var i dag at jeg valgte hvilke fag jeg ville have og jeg synes selv det endte ud med at se virkelig godt ud. Men alt har været så overvældende, at jeg ikke rigtig kan huske nogle af dem, og jeg får først mit skema på onsdag.
Jeg kører med skolebus om morgenen. Hvilket bliver spændende. Spændende, fordi den kører før jeg normalt ville have overvejet at stå op. Den kører 06:20 og er på skolen 06:55, men så er der til gengæld gratis morgenmad :D :D

Nå det var vist det, for denne her gang! Opdater igen engang når skolen er gået i gang, hvis jeg da kan finde hjem og ikke overnatter på skolen ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar